onsdag 21 augusti 2013

En vecka kvar!

Nu är det galet nog bara en vecka kvar tills jag är i Argentina! Jag är pepp och samtidigt har jag ingen aning om vad jag är pepp på för jag kan inte föreställa mig hur det kommer att bli. Tänker jag konkret på att jag faktiskt om 7 dagar åker till andra sidan jorden blir jag lite lätt panikslagen och vill gömma mig under täcket, så det låter jag bli och förtränger de tankarna. Jättebra strategi, undrar om chocken när jag faktiskt landar i Buenos Aires kommer ta kål på mig?

At the moment är jag i Härnösand på 5 dagarskurs med Sida. Vi har fått tänka på massa komplicerade saker om hur Sida fungerar i förhållande till Civilsamhälle och näringsliv, blir världen bättre?, hur bistånd påverkar, hur man arbetar för att bistånd inte ska få negativa effekter etc. etc. Jag är inte så kunnig på dessa områden så det är verkligen en crash course, men det är sannerligen intressant. Och det är coolt att hänga hela dagarna med annat folk som också ska ut i världen och prata med dem om deras tankar och idéer. Som i princip nybakad student jämfört med en hel del av de andra deltagarna upplevde jag ett visst mindervärdeskomplex i början men det har gått över nu. Mestadels. Hehe. Så hittills är kursen nyttig men otroligt otroligt intensiv.
Sida Partnership Forums huvudlokal - inte helt fel att vara här för en kurs!
Jag har hållit på med lite olika förberedelser i dagarna, väldigt sista minuten sådär. I förra vecka slängde jag mig iväg till tandläkare för att hinna inom den sexmånadersperiod som min tandläkare rådde mig till i våras. Självklart gav det rådet inte effekten att jag tidigt bokade en tid, nejnej, jag väntade tills det var tre veckor kvar innan jag åker och fick till slut en sista minuten tid. Jag har även i dagarna beställt kjolar att ha där borta, och ett ICA banken kort som jag hoppas hinner komma till mig innan 28. Väldigt strukturerat. Och det bästa av allt: myggnät glömde jag helt bort att jag borde ha, men så visade det sig att vännen Emma (tack!) hade ett som hon donerade till mig! Det är underbart när saker löser sig :)

Ciao!

0 kommentarer: