fredag 8 november 2013

Min kompis malen

För några veckor sedan frågade vännen Elin om jag hade stött på några läskiga kryp. Det hade jag inte, och jag var nästan lite ledsen över detta. Det är jag inte längre. Sent en kväll upptäcktes en kackerlacka i köket. Huuuuuu. I och med regnet har insekterna förökat sig. Häromdagen fick jag en ny kompis: det dök upp en gigantisk mal i mitt badrum. Huuuu. Lite finare än en kackerlacka men i mitt badrum! Där ska den ju inte vara! Efter att den flugit in i mig när jag yrvaket gick på toa satt den ovanför badrumsdörren i två dagar och fick mig att hoppa till varje gång. Fick lite allmän insektspanik som dock mestadels har gått över nu. Fast myggnätet över sängen gör jag mig inte av med - ifall jättemalen skulle ta sig in på natten...




Tog en promenad imorse. Tänkte ta en kortare promenix på typ en 30-45 minuter. Men jag gick åt ett annat håll an vad jag brukade. Det var inte jättesmart. Det slutade med en promenix på 1½ timme. In bland krokiga gränder istället för det logiska rutnätet som är resten av Salta. Plötsligt kom jag ut från gränderna på ett helt annat ställe än jag trodde att jag skulle, lokalsinnet hade blivit helt snurrigt. Hittade en fin kyrka på vägen dock, tycker att Svenska Kyrkan borde ta sig en funderare, vi borde ha fler såna här glada kyrkor.


Chau!

0 kommentarer: