fredag 27 september 2013

Siesta

Kära Läsare!

Livet rullar på, och vi har nästan, nästan kommit igång med att jobba nu. I lördags var jag med på Hora Feliz (Glada Timmen) som är typ som söndagsskola för ett gäng ungdomar i ett fattigt område. Det var lite rörigt och jag visste verkligen inte vad jag skulle göra. Det är svårt att vara auktoritär när man inte ens vet hur man säger "sluta". Men det ska nog gå, tänker jag mig. Nästa vecka ska vi börja hänga på ett barnhem för barn vars familjer inte är lämpliga att ta hand om dem, det kan bero på våld eller alkoholism, och där ska vi i princip agera lekledare. Personalen har inte så mycket tid att bara umgås med barnen så det ska vi göra; leka, läsa sagor, sjunga (vi kan dock inga spanska sånger...) etc. Vi var där och hälsade på i tisdags och barnen verkar otroligt härliga och väldigt intensiva så det blir...spännande.

Som ni förstår är inte schemat supertajt. Det finns gott om tid att upptäcka hur kul det är att spela datorns patiens Kungen. Jag börjar bli grymt bra på det! Jag känner mig som mormor, hon gillade patiens när hon upptäckte det på sin dator, och jag hade aldrig upptäckt patiens hemma. Hade aldrig nått den nivån av uttråkning, hemma där jag har internet at all times. Men när man inte har internet får man roa sig på andra sätt! 
               Man kan också åka ut till San Lorenzo igen. Idag åkte vi ut och delade på oss, Benjamin ville springa men såna tokigheter får han göra själv så jag gick istället. Gick, satte mig och läste och hade det allmänt trevligt. Bra grej. Det kan jag verkligen tänka mig att göra igen för att få lite motion och slappna av. 

Chau!

P.S Hade tänkt ha med lite bilder från San Lorenzo, kor o träd o bäckar o sånt men jag glömde laddaren till datorn och batteriet tar snart slut så jag hinner inte det. Ni får klara er utan bilder idag :)

0 kommentarer: